Flyers er en effektiv og økonomisk måde at reklamere for produkter, tjenester, virksomheder eller særlige begivenheder på. Fordi de let kan distribueres på mange forskellige måder, f.eks. ved at blive lagt ind i aviser, lagt på dørtærsklen, uddelt på messer eller placeret i butikker, er flyers et omkostningseffektivt middel til at nå ud til et stort antal potentielle kunder. Da de normalt er små nok til at kunne ligge i en lomme eller taske og kan udskrives på begge sider med billeder og tekst i farver, giver flyers marketingfolk mulighed for effektivt at kommunikere deres budskab hurtigt og kortfattet, samtidig med at de har den ekstra fordel, at de bliver hængende længere end andre reklamematerialer, f.eks. radioreklamer. Flyers har også den fordel, at de kan skræddersyes til specifikke målgrupper, hvilket gør det muligt for dem at appellere mere direkte til potentielle kunder. Derudover er det relativt nemt at spore succesen af en flyerkampagne ved at overvåge tal som f.eks. hvor mange mennesker der har reageret på kampagnen eller besøgt det websted, der er nævnt i indholdet. Af disse grunde er flyers populære til markedsførings- og reklamekampagner.

Endelig kan flyers på grund af deres lave omkostninger bruges til både store kampagner og mindre lokale kampagner, hvilket gør dem ideelle for virksomheder med et stramt budget. Uden at skulle gå på kompromis med kvalitet eller effektivitet sammenlignet med dyrere former for reklame er flyers således fortsat et vigtigt redskab i dagens markedsføringslandskabFlyers har overordnet set stået sin prøve og er fortsat et populært valg til markedsføring. Med deres evne til nemt at nå ud til et stort antal potentielle kunder, deres omkostningseffektivitet og deres mulighed for at spore succes, er det let at se, hvorfor de fortsat er en attraktiv mulighed for virksomheder, der ønsker at promovere deres produkter eller tjenester. Du kan få flyers og Løsblade her.